zaterdag 15 november 2014

This makes me laugh: Blondie dances

The first time Blondie saw ballet (a group of five year old girls performing at the Children's Day festival at her school), she went still. Then, trance-like, she rose, climbed on her chair and almost unknowingly her limbs began to copy what was happening on stage.

The months (three) until we finally could sign her up to become a 'pink girl' herself must have seemed like an eternity. But the ballet lessons have not disappointed. Blondie adores teacher Angel, she adores her little pink ballet outfit, and she will dance any chance she gets.

Big Boy also dances with neatly pointed toes and does his best to twirl and pirouette. Sometimes, we all join in and jump up and down together, but as Blondie says definitively: "That is not real ballet." 














NaBloPoMo November 2014

4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige foto, wat een vaart zit daar in. Ik heb het over de foto met de vleugels. En ook aan mij heeft Elsemieke uitgelegd dat dansen niet hetzelfde is als ballet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat de vleugels en de rok dit weekend overleden zijn... Een verjaardagsfeestje met 20 peutertjes en kleutertjes en verf en waterballonnen bleek wat veel van het goede ;)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ik hoop dat ze heel lang van het dansen zal blijven genieten! (Al zegt ze nu al dat ze er niet zo goed in is..!)

      Verwijderen