vrijdag 3 augustus 2012

Al onze gasten zijn weer vertrokken.

"Anne Mie", zegt E. vol verwachting als ik haar ophaal van het kinderdagverblijf. "Nee, tante A. is op vakantie", leg ik uit.

"Daan Jel", stelt E. "Oom D. is ook op vakantie", zeg ik.

Even is het stil. Maar E. is niet voor een gat te vangen.

"Ohm Peeh Ur!" Helaas: "Die is ook op vakantie", zeg ik. En ik voorkom de volgende alvast: "Met tante IJ."

E. fronst. E. denkt. Het huis zal bij thuiskomst toch niet leeg zijn? Aha! "Flooo!"

Ja. Tante F. is weliswaar nu nog in Vietnam, maar die komt nog een dagje buurten voor vertrek vanaf Changi naar Nederland. Maar dat is pas over een week en E.'s inzicht in de toekomst reikt nog niet veel verder dan een paar minuten. Dus: "Tante F. is ook op vakantie."

Nee, E. vindt het maar niks, zo alleen thuis met haar ouders. Suffe boel.

"Opa!"

Gelukkig is er altijd nog skype.

2 opmerkingen:

  1. Opa Skype

    Toen ik nog kind van ouders was,
    de wolken zich lieten dromen
    en ik ze als oneindige vormen las
    leek alles groots, en kon het leven komen

    Groter groeiend werd ik verliefde en vader
    en wolken groeiden tot in de hemel ik dacht
    nooit meer zoals het was, nu komt ook onweer nader
    de wereld is wreed en mooi, en hard en zacht

    Later werden de wolken steeds meer woorden
    het onweer liet zich horen en einders kwamen in het zicht
    Ik ging bewuster dansen op enkele koorden
    en vond liefde in de ander, muziek, gedicht

    Nu ben ik opa en wéér een wolk is tot woord gestold
    ik ben een opa skype, althans één der twee
    plotseling zo maar in die rol gerold
    en ik heb er vrede mee

    BeantwoordenVerwijderen