vrijdag 6 juli 2012

Ik ontmoet een Bekende Singaporees

Ik heb een Bekende Singaporees ontmoet! En niet zomaar eentje, nee nee, eentje van de variant Jonge God,  met een indrukwekkende borstpartij, een rechte houding, slordig zwart haar en een verlegen glimlach. Zijn moeder en zusje keken vanaf hun hun tafeltje aan de zijlijn trots toe terwijl ik, al hyperventilerend, zijn hand mocht schudden.

Ik ga nooit een goede journalist worden.


De promotiefoto.

Het was geen toeval dat ik boogschutter Dayyan Jaffar, Singapore's hoop in Olympische dagen en samen met de Turkse Beguenhan Uensal winnaar van een bronzen medaille voor het mixed team event op de Jeugd Olympische Spelen in 2010, de hand mocht drukken. 


Dayyan Jaffar in het wild, Ang Mo Kio juli 2012


Ik was uitgenodigd door omy.sg, de organisatie die PR events voor bloggers organiseert, en werd bij de plaatselijk McDonalds onder bezielende leiding van Coca Cola-vertegenwoordigers vergast op allerhande filmpjes en quizzen over de Olympische Spelen, Dayyan Jaffar en, vooral: het belang van gezond eten en een actieve levensstijl.

Om te zorgen dat we geboeid op zouden letten, werden we uitgebreid voorzien van eten en drinken.




Het doel van de bijeenkomst was dat de introductie van de nieuwste set Coca Cola-glazen ter ere van de Olympische Spelen. Wij hebben nu dus 12 glazen in huis en kunnen een Echt Feestje geven. Hoera!


De Glazen. Maar we kregen ook een set schone mee in een doos. Ang Mo Kio juli 2012.

Internet vertelt mij dat Robin Hood de held van Dayyan Jaffar is. Dayyan (ik ben blogger, dus ik mag voornamen gebruiken) begon op zijn negende met boogschieten. Zijn droom was om de Olympische Spelen te halen. Hij is nu achttien, en vertelde mij dat boogschutters hun piek bereiken zo in de twintig - precies op tijd voor de volgende Spelen dus. Op dit moment komen de beste boogschutters uit de VS en Korea. Hij is dol op computerspelletjes.

Hij was zo verlegen dat ik hem niet meer durfde te vragen. En ik was bang dat zijn moeder zou zien hoe mijn hart aan het smelten was want ze leek me het type dat met deegroller in de hand de eer van haar kinderen beschermt. 

Dayyan was de langste en meest imposante figuur op het event.

Op mij na.

3 opmerkingen:

  1. Hello Katrijn! Nice meeting you yesterday! I'm sure you're having a great time here, and hope to see you again in blogger events in the future! :D

    -Yuan Ting (tingzii)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat een schatje. Maar hamburgers en friet zijn dus gezond, volgens de Mac? En wat zit er in godesnaam in die colaglazen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een coke float! (http://www.wikihow.com/Make-a-Coke-Float) Maar ik durfde het niet aan om het spul ook daadwerkelijk te drinken...

      Verwijderen