vrijdag 1 juni 2012

Op zakenreis

Zo was ik een SAHM (stay-at-hom-mum), zo ben ik het werkende leven weer ingerold. Niet alleen houd ik mij tussen de bedrijven (pompoen gnocchi maken, schooluniformpjes wassen, beslissen bij welke supermarkt ik boodschappen ga doen) door bezig met de World Press Photo tentoonstelling naar Singapore halen, databases afstruinen voor Z24 en een niet-nader-te-noemen project (maar wanneer gaat het nu eens online?) en denk ik na over het schrijven van een boek (sssst), maar ook ga ik op zakenreis.

Jawel. Ik ga Op Zakenreis. Met het Vliegtuig en dan in een Hotel slapen.

En vader Tamtam gaat volgende week voor kleine Tamtam zorgen. Dat komt goed uit, want kleine Tamtam roept iedere keer dat ze een deur hoort dichtslaan danwel het belletje van de lift hoort pingelen luidkeels "PAPA!" en gaat dan verwachtingsvol naar onze eigen voordeur zitten kijken. Kleine Tamtam weet ook dat papa in het dagelijks leven "S." heet, hoewel de wijze waarop zij het uitspreekt niet te onderscheiden is van de manier waarop ze het mannelijk slurfje aanduidt, wat bij vrouw Tamtam tot veel innerlijke hilariteit leidt. Het is dan ook altijd opletten op welke hoogte haar wijzende vingertje gericht is. 

Man Tamtam heeft er wel zin in, geloof ik. Kleine Tamtam ook. En Vrouw Tamtam? Die heeft zojuist de delegate list doorgespit van het te bezoeken gascongres en is nu een tikkeltje onder de indruk. En in bijbehorende staat van lichte paniek, want wat moet ik in vredesnaam aantrekken?

ps. Een kleine update over het niet nader te noemen Internationale Persbureau: daar zijn vooralsnog geen vacatures, hoewel het gesprek toen goed verliep. Puntje van orde: wil ik wel marktverslaggever worden van de internationale goederenmarkt? Of vind ik dat wellicht een tikje - nou, saai? 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen