maandag 6 februari 2012

Waarom is de Aziatische vrouw niet sexy?

Vrijdagavond bezocht S. met zijn collega's het Singaporese uitgaansleven. Een ingevlogen collega was single en zoekende, en zo geraakten zij in Orchard Towers, de lokale vleesmarkt. Het schijnt dat Chinese Singaporezen hun helpers geen vrije dag gunnen, omdat ze bang zijn dat ze in deze mall gaan bijklussen. Of het waar is, weet ik niet, want alle mensen die ik ken houden zich gewoon netjes aan de regels voor werkgevers.

S. kwam, zoals altijd, enigszins teleurgesteld thuis. "Aziatische vrouwen zijn helemaal niet zo aantrekkelijk", mopperde hij. Nu is dat natuurlijk niet waar - de stad is vergeven van bloedmooie Aziatische vrouwen. S. vrolijkt altijd op als we naar een feestje bij mooie mama N. gaan of zwemmen bij diens beste vriendin maman M. (die het bijkomende voordeel heeft dat S. over stereo-apparatuur kan praten met haar hifi-onderlegde echtgenoot). 

Aziatische vrouwen hebben prachtige slanke benen, en dragen daarom veelal heule korte broekjes en babydoll jurkjes (niet rokjes, grappig genoeg, rokjes zijn altijd tot op de knie). Ook naar het werk. Ook als ze de dertig gepasseerd zijn. 



In de MRT, onderweg van S.' kantoor naar huis. Ook nerdy studentenmeisjes dragen overigens hot pants - een beetje zoals in Nederland iedereen spijkerbroeken draagt.

Aziatische vrouwen zijn niet zo lang - om hun benen dus optimaal te etaleren, dragen ze ook vaak heule hoge hakken (en dan nog steek ik er met mijn Hollandse kop decimeters boven uit). In hun handtasje nemen ze dan platte sandaaltjes mee, om op te lopen.


Wat Aziatische vrouwen dan weer niet hebben, zijn rondingen, wat ik ontdekte toen ik beha's ging kopen. Alle beha's waren gevuld, gevormd, gedrilld en gelift om het minimum aan voorgevel zo gunstig mogelijk naar voren te laten springen ("From AA to C instantly by wearing this bra!" kondigde Triumph met grote letters aan.) En dan nog is een decent decollete ver te zoeken - Aziatische vrouwen geven de voorkeur aan hooggesloten bloesjes en topjes.


Dit is overigens geen ontdekking mijnerzijds. In de Culture Shock gids die mijn ouders meenamen toen zij eind jaren zeventig richting Azie vertrokken, stond al een variant van onderstaande cartoon:


Aangezien S. zijn begerig oog op mij heeft laten vallen, moge het duidelijk zijn dat zijn dierlijke lusten minder door lange, slanke benen, dan wel door zaftige rondingen worden opgewekt. Dus zo gek is het niet dat de Aziatische vrouw niet al te zeer op zijn hormonen werkt. 

Zelf heeft hij een andere verklaring: "Ze lopen als eenden." Het is waar. Deze magnifieke vrouwen, hooggehakt en kortgebroekt, met lang zwart glanzend haar en grote, amandelvormige ogen, waggelen zich voort. Europese vrouwen krijgen het heupwiegen en "spoorlopen" met de paplepel in gegoten (kijk maar naar de eerste dertig seconden van dit filmpje uit Fellini's Amarcord:



La Gradisca, die liep als een locomotief met immer draaiende rondingen!)

Zo niet de Aziatische vrouwen. Zij planten hun voeten stevig naast elkaar bij elke stap, precies zoals mijn Cesar-therapeute het mij ook trachtte aan te leren ("want dat is echt veel beter voor je rug"). Ze houden hun heupen strak in bedwang, zetten er flink de pas in, en zien er zo, zelfs in babydoll op stilettohakken en met dikke lagen mascara op hun gezicht, uit als brave meisjes om aan je ouders voor te stellen - niet helemaal waar S.' collega op hoopte bij zijn bezoek aan Orchard Towers.

5 opmerkingen:

  1. Katrijn, de plaatjes die je rechts boven op je blog plaatst zijn heel klein en kan ik niet groter maken. Nauwelijks een E. te zien en zijn de 2 andere wezens leeuwen? Het kan natuurlijk aan mijn oude ogen liggen, maar ja een plaatje van E. wil ik wel groter hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik weet ook niet zo goed hoe het komt - het heeft waarschijnlijk iets te maken met de nieuwe camera. Die twee wezens zijn inderdaad leeuwen, en dat miniscule witte puntje in mijn armen is een van schrik wegkruipende E. :-) Ik zal eens zien wat ik eraan kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aziatische vrouwen zijn mooier dan westerse vrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs vind ik aziatische vrouwen unique en ze zien niet mannelijk uit, net als gemiddeld nederlandse vrouwen. Het is gewoon kwestie van smaak. Sommige mannen vinden juist wat niet zo aantrekkelijk over die kleine benen, flat boobs, amandelogen, wel heel aantrekkelijk. Opposite attracts. Dat is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Anonieme reageerders,

    Aziatische vrouwen zijn bloedmooi (om mijzelf maar eens te citeren, zie boven alinea 2).

    Ze waggelen alleen als eenden bij het lopen. Dat is iets cultureels, iets aangeleerds, net zoals Europese vrouwen (met name die in Zuid-Europa) zich hebben aangeleerd om heupwiegend te wandelen.

    Traditioneel wordt heupwiegen als sexy bestempeld, en stevig stabiel doorstappen niet. Volgens die maatstaf is de Aziatische vrouw dus niet sexy.

    Opposites attract zeker, maar ik weet niet of dat per se voor uiterlijk geldt..?

    BeantwoordenVerwijderen