donderdag 1 december 2011

Lezersvraag: Wat vond jij het meest memorabele blogje?

Status idioot triathlonplan: Tja, zulke enthousiaste en actieve dagen kennen hun weerslag, vooral als ik de avond ervoor met S. drie afleveringen wandelende zombies achter elkaar kijk... Dan is opstaan om te gaan zwemmen ineens heel lastig.

Lieve lezers,

op moment van schrijven telt dit blog, geopend met een Mededeling van Huishoudelijke Aard op 25 september, 1650 pageviews, waarvan 455 in oktober en 1176 in november. Het effect van het posten van de bloglink op Facebook is duidelijk terug te vinden in de statistieken. Dank voor jullie geklik!

Per e-mail is mij al ego-strelende verzoek ter ore gekomen om toch vooral vaak te blijven schrijven, ook nu november-blogmaand is afgelopen. Sterker zelfs, er is een mini-movement gaande om mij op papier te krijgen. Van mensen die verstand van lezen hebben. Ik duim van deze kant van de oceaan hard mee om dat mogelijk te maken. Ook daarvoor dank!

"Reageren er nu eigenlijk meer mensen op je blog dan wij kunnen zien?" werd mij per Skype gevraagd. Het antwoord is: Nee. Op de hierboven gememoreerde pauwenveren na, schrijf ik in het luchtledige (S. is niet zo van het woord voor een woord een tekst ontleden, al kan hij wel heel puik veren steken.)

Nu klopt mijn inschatting van hoe ik schrijf meestal wel met hoe het wordt ontvangen. Dat wil zeggen: ik kan niet inschatten of wat ik schrijf beter of slechter is dan dat van andere mensen (de uitersten daargelaten) maar ik weet wel precies waar het op de schaal van Katrijn valt. (Zo ontdekte ik recentelijk tot mijn chagrijn dat de Pijnlijke Afwijzing van wat S. het "depressieve blaadje voor mensen met een midlife crisis" noemt, misschien toch wel enigszins gestoeld was op een soort van gebrek aan potentiële kwaliteit van het ingezonden stuk. Note to self: geen artikelen meer schrijven na de 38e week van de zwangerschap.) Maar kwaliteit van tekst zegt nog niks over interesse in onderwerpen.

Dus, wat vonden jullie van de afgelopen maand? Welke stukje springt eruit en om wat voor reden? Waar wil je meer over weten, waar minder, wat werkte wel en wat mag voortaan weg blijven? Deel je gedachten!

Overigens, lieve Russische en andere mij onbekende bezoekers: reageer gerust mee!


Kijk, dit is E. vandaag een jaar geleden (een kwartslag draaien maakt het niet beter).


E. hield toen al van warm:


Maar het was dan ook koud:


En tot slot eentje met haar ogen open, want dat deed ze ook veel:

4 opmerkingen:

  1. Hoe zit het eigenlijk met mensen die je blog via een RSS reader lezen... zie je die ook in je statistieken?

    br. W.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind alles over jullie dagelijks leven leuk om te lezen. En vooral veel foto's blijven plaatsen!
    Zijn het alleen bekenden die je blog lezen of weet je dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn favoriete stukjes zijn toch wel die over Dingen Die Anders Zijn Daar. Zoals die over de mogelijk homofiele Indiase schrijver en de gepensioneerde taxichauffeur. Altijd leuk om vanuit het perspectief van een verbaasde Nederlander te lezen hoe een andere cultuur in elkaar zit.

    En ik kijk overigens erg uit naar de Katrijn Probeert Beroepen Uit-blogjes, zit er al wat in het vat? Misschien eens een kijkje nemen in een Singaporese wasserij? Suf misschien, maar sinds ik mijn kleren in Guatemala eens totaal verwassen terug kreeg van zo'n bedrijfje, ben ik benieuwd hoe ze in exotische buitenlanden wassen. Op 90 graden? Nog met de hand? Maar Singapore lijkt me redelijk modern, dus daar zullen ze wel gewoon heel saai een Bauknecht hebben staan ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop toch serieus op een Miele, Saskia J.

    Alle gekheid op een stokje, Katrijn, ik ben het met Saskia eens dat alles wat Anders is, Leuk is. Die scoren bij mij ook het hoogst.

    BeantwoordenVerwijderen