maandag 7 november 2011

Proefkonijn

Idioot triathlonplan: vandaag zou ik zwemmen en hardlopen, maar helaas... S. is tijdens zijn weekendelijkse fietstocht vast komen te zitten aan de andere kant van een Maleisische veerpont en wacht nog steeds op de bumboat.

Slate heeft behalve Dear Prudence nog een andere rubriek die ik altijd lees: Human Guinea Pig (beide overigens geschreven door dezelfde journaliste). Het idee: de journaliste probeert baantjes en activiteiten uit waar lezers nieuwsgierig naar zijn maar geen tijd of zin hebben om het zelf uit te proberen. Zo heeft ze mime gespeeld, als straatmuzikant gewerkt, met haar hond gedanst en geprobeerd via een get-rich-quickly-scheme snel rijk te worden. Vooral die laatste intrigeerde mij nogal, omdat ik zojuist óok dat bericht van iemand heb ontvangen. Het klonk aanlokkelijk, maar ik vroeg me af hoe het werkte. Dat weet ik nu. En ook dat het niet werkt.

Kijk, dat is nuttige journalistiek. En ik dien graag een hoger doel, vooral als dat een maf verhaal oplevert dat ik nog mag doorvertellen ook.

Dus vraag je je af hoe je leven eruit zou zien als je garnalenvanger was geworden, heb je altijd willen weten hoe haaienvinnensoep nu eigenlijk wordt gemaakt of knaagt het aan je dat je nooit hostess bent geweest bij een Formule 1-wedstrijd, reageer of mail! Ik maak je dromen - op afstand en zonder enig risico voor jouzelf - waar.

Het eerste experiment ben ik inmiddels gestart. Na het lezen van Eat, Pray, Love* vroeg ik me af hoe het nou voelt als de oerkracht in mijn stuitje zou ontwaken. Maar vier maanden in een Indiase ashram vond ik wat veel van het goede - zo nieuwsgierig ben ik nou ook weer niet. Tot mijn oog viel op de Happinez: 21 dagen lang elke dag 4 U's zou mijn stuitje net dat stootje moeten geven waardoor de Kundalini op kan borrelen. En mocht het niet lukken, dan schijn ik er in ieder geval stalen buikspieren aan over te houden en goed van te gaan slapen.

Dus vandaag ben ik begonnen. Hieronder een passend vredig plaatje:


Dit is niet ons huis. (Maar wel ons kind.)

*Lees vooral ook dit artikel, waarop de film Coyote Ugly is gebaseerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten