maandag 14 november 2011

Geen paniek!

Status idioot triathlonplan: het weekend is voor mij geen goede tijd om te sporten. Als het mij al lukt om in bikini gekleed aan de rand van een strand te verschijnen (zoals gisteren op recreatie-eiland Sentosa) dan stort en bliksemt de moesson wel weer roet in het eten. Gelukkig was er een hele lieve Italiaan met Singaporese vrouw die twee verzopen katten en een volledig droog want in deken en twee handdoeken gewikkelde E. wel een lift naar huis wilde geven. Liften met Italianen kan dus toch, Piggelkapitein!

E. heeft geen waterpokken. Ook geen vijfde ziekte. En al helemaal geen vlekjesziekte waar je koorts van krijgt. E. heeft namelijk geen koorts. E. heeft een unspecified rash, aldus de dokter. En blijkbaar een platte neus, waardoor het verkoudheidsvirus in haar holten blijft hangen en ze niet snel beter wordt (het houdt inmiddels drie weken aan en lijkt, net als de regen gistermiddag, niet binnenkort op te houden). (Ik vroeg nog of Aziaten dan vaker last hadden van hun luchtwegen, omdat die allemaal een platte neus hebben, maar dat was niet het geval. Integendeel zelfs. Waardoor mij het verband tussen neusvorm en hoest weer enigszins duister was. Maar dat terzijde.)

Daarom heeft dokter Tan (onze eigen dokter Ratna is met vakantie) E. twee nieuwe medicijnen voorgeschreven, waaronder een antibioticum, twee oude medicijnen aangevuld (E. kreeg al vier medicijnen tegen haar hoest op basis van de diagnose  "sensitive lungs"), en twee van de vier oude medicijnen laten vervallen. En in plaats dat E. nu drie maal per dag drie medicijnen moet slikken, moet ze nu drie maal per dag medicijn A slikken, twee maal per dag medicijn B, en een maal per dag medicijnen C en D. En in plaats dat we eind november terug moeten komen op controle, mogen we nu komende maandag weer acte de présence geven in het ziekenhuis. Of we eind november alsnog langs moeten komen hangt af van de uitslag van het onderzoek van maandag.

Ik voel me wel enorm serieus genomen, met mijn niet nader te duiden rode vlekjes. Een Nederlandse dokter zou zeggen "gaat wel weer over", maar een Nederlands kinderdagverblijf eist dan ook geen doktersattest dat mijn kind gezond is, nadat ik zo dom was om te laten vallen dat ze wel eens waterpokken zou kunnen hebben. "You are going to see your doctor this afternoon, right? Yes? You WILL go to the doctor? Good, then please let us know."

E. ondertussen heeft zich wonderwel hersteld van haar vegetatieve toestand van deze morgen en maakt volop gebruik van het feit dat ze niet naar het kinderdagverblijf is door de koelkast weer eens opnieuw in te richten (S., ik heb de twee verdwenen Ikea speelgoedbakjes weer gevonden!), de voorraadkast te ontruimen en bij mama op schoot te klimmen. (Hallo E.! Ja, speel maar met papa's mobiele telefoon, die heeft hij toch niet nodig. En die zonnebril staat je goed. ksdjfkeeeeeeeeeeeeeekk Nee, niet aan mama's toetsenbord komen. Hier, de afstandsbediening van de airco. Kijk! Biebbieb! Niks mis met 38 graden. Ja hoor, je mag best op de glazen tafel slaan met papa's racefietspompje. IIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Maar niet op mama's toetsenbord!).



Als je het zichtbare balkonoppervlak met twee vermenigvuldigd dan heb je de afmetingen van onze  buitenruimte. Ter linkerzijde staat de motor van de airco (net niet op foto). Riant is het niet. Maar we hebben wel twéé van zulke balkons.

4 opmerkingen:

  1. Hulde aan deze Italiaan! Moeten we Team Piggelmee dan maar reanimeren voor een liftpartijtje door Zuidoost-Azië? Kan ik je meteen even bijpraten over mijn ervaringen met yoga (ontspanning volgt pas tijdens of na de ontspanningsoefeningen - die wel relatief lang duren - en spierpijn volgt altijd, zolang je geen yogi bent) en pilates (het gaat om buikspieren, ja, maar om de lage buikspieren: die reageren ook met je ruggenwervel en zorgen voor minder rugpijn. Bij mij althans. Op voorwaarde dat ik het vaak genoeg doe). Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aye aye captain! Waar het liften met twee brunettes al vlotjes ging, moet het met de additionele blonde-blauwogige dame wel helemaal soepel lopen. Yoga zal waarschijnlijk wel beter gaan als je ook begeleiding krijgt en het niet uit de Happinez probeert na te doen :-). Ik dacht dat pilates gewoon álle buikspieren deed - dat gevoel had ik naderhand in ieder geval wel altijd :-D De Finse J. heeft mij een yogastudio aan de hand gedaan, misschien moet ik daar eens gaan koekeloeren. Maar gezelschap kan dan natuurlijk geen kwaad! (Hier is de link, kijk vooral even naar de instructors: http://www.realyoga.com.sg/instructors.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moest er een nieuwe flash-player voor installeren, maar dan heb je ook wat. Mán, die instructors! Ter informatie: ik doe slechts yoga op het werk, wél onder begeleiding (van collega Annelieke, zie ook http://www.lifestylestudio.nl/Kundalini_Yoga_leraren_in_Amsterdam/ - nét andere plaatjes van de instructeurs ;-) ) maar wij beperken ons tot zitten op een stoel en staan op de grond. Maar wel mét ontspanning en meditatie als basis. En lees nog maar eens wat over Pilates en de diepe buikspieren, dat maakt de oefeningen fijner. Mijn docente zei altijd: doe alsof je een riem om hebt, trek die aan tot het tiende gaatje en laat hem dan weer los tot het derde gaatje en zet hem daar vast. Wat ook werkt: handen/vingers net voorbij je heupbotten op je buik leggen en dan je navel intrekken. Die spieren die je daar heel diep voelt, dat zijn ze! Wederom succes :-) Zal ik vast een wegenatlas van de omgeving van Singapore aanschaffen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De omgeving van Singapore bestaat uit water... Maar je kunt vast ook met bootjes liften! Verstekeling op een vrachtschip, het allitereert ook nog :-)

    BeantwoordenVerwijderen